16 Haziran 2013 Pazar

HALLEY PASTA

Merhabaaaaa :) ben geldimmm :) biraz aramı verdim ne :) hepinizi çok özledim....Yayın sırasını bekleyen halley pastamı sizlere ve sevgili Gülcan'a gönderiyorum....

MALZEME:
5 adet yumurta
2 su bar toz şeker
2 çay bar sıvıyağ
2 çay bar süt
2 paket kabartma tozu
4 su bar un
1 paket vanilya
KREMA:
5 yem kaş un
7 yem kaş toz şeker
1 adet yumurta
3 s bar süt
1 küçük paket labne peyniri
1 paket vanilya
SOS:
4 su bar süt
7 yem kaş toz şeker
50 gr.kakao
------------------------
hindistan cevizi

YAPILIŞI:
Yumurta ve şeker çırpılır,diğer malzemeler eklenerek kek hamuru hazırlanır..Dikdörtgen cam fırın kabı yağlanıp unlanır ,hamur dökülür ve ılık fırında pişirilir...Pişen kek soğutulur,ben 5 cm.karelere kestim...Süt,şeker ve kakao karıştırılarak sos hazırlanır,kekler bu karışıma batırılır( en alt kısmı batırılmaz çünkü tepsiye dizince sos alta inince çok ıslanmasın)tepsiye dizilerek 1 saat buzdolabında bekletilir...
Krema için labne haricindeki tüm malzeme karıştırılarak pişirilir,en son ateşten almadan labne eklenir karıştırılarak ateşten alınır...
Dolaptan alınan kekler ikiye kesilir içine krema sürülür,kenarları hindistan cevizine bulanır buzdolabında bir kaç saat dinlendirilerek afiyetle yenir :)  bir gece önce de yapılabilir...
-------------------------------
Kek sosa bulanmadan da çok leziz duyurulur :) istenirse malzemenin yarısı ile pastacık sayıları azaltabilinir....

7 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

nasıl güzel olmuş eline sağlık canım:)))

gelibolu17 dedi ki...

Oyy pastanın güselliğine bakarmısın,çok teşekkürler canım ellerine sağlık hemen yayınladım http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/06/halley-pasta.html evet özlettin kendini, yarın telefon edicektim hem önlüğünü sormak için hem sesini duymak için neyseki gelmiş :) İyi günlerinde kullan inşallah beğenmişsindir :) öpüyorumm canım selamlar

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar canım,
Ellerine sağlık pastana bayıldım. Ben de denemek isterim. Canım bloğunu takibe aldım ve çok beğendim. Bana da bekliyorum. Sevgilerimle,

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

verdin verdinn.. bayağı ara verdin hemde :)))

hem aylardır ,zaten tad tuz yok !! Sende haklısın !

Bari elinin emeğiyle tatlanalım Hatcem

sevgiler :)))))

TATESAL dedi ki...

Canım benim hoşgeldin çimizi ısıttın...pasta enfes görünüyor,ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık tatlı ablam :)
severim ki ben bu pastayıııı :)

sefertasi tarifleri dedi ki...

ellerinize sağlık, biz de çok severiz ama bu aralar tatlı yapma konusunda biraz üşengeçlik var :(