31 Mart 2010 Çarşamba

HAŞHAŞLI GÜL ÇÖREK

Atmaya kıyamadığım :) ilk pasta kalıbımda haşhaşlı çörek yaptım....
MALZEME:
1 çay.bar süt
1 çay.bar.sıvıyağ
1 paket yaş maya
aldığı kadar un
1 tat.kaş şeker
tuz
İÇ MALZEMESİ:
haş haş
sıvıyağ
ceviz
ÜZERİ İÇİN:
yumurta sarısı
sarı tane haşhaş
YAPILIŞI:
Yaş maya, yarım çay bar ılık su ve şekerle karıştırılır, bardak ılık su dolu bir kaseye oturtulur ve mayanın kabarması beklenir...
Un bir kaseye alınır içine maya tuz,sıvıyağ ve süt koyulup hamur yapılır,ılık bir yerde üzeri kapatılıp bir saat mayalandırılır...
Mayalanan hamur bezelere ayrılır,bezeler hazır yufka kalınlığında açılıp içine haşhaş,sıvıyağ sürülür ceviz serpilir,aralarına iç malzemesi sürülerek 3 kat yufka elde edilir,rulo yapılarak yağlanmış tepsinin içine bastırılarak yerleştirilir...
Kalan hamurdan yufkalar açılır iç malzemesi sürülür,rulo yapılır 3 cm kalınlığında kesilerek dik olarak kalıba yerleştirilir..Üzerine yumurta sarısı sürülüp, tane haşhaş serpilir 20 dak bekletilir,ılık fırına verilip, kızara dek pişirilir,ılık servis yapılır.....

11 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende bunu çokk seviyorum ne yalan :)
iyiki yakın değiliz ..
vay halimize ! :)

Unknown dedi ki...

ne kadar güzel bir sunum ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık haşhaşlı çörek muhteşem görünüyor kocaman öpüyorum.

umutluhayat dedi ki...

haticeciğim beni can damarımdan vurdun bu saatte en sevdiğim haşhaşlıyı bu güzellikte görünce bayıldım.ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Canim harika ellerinize saglik bende cok yapiyorum hashasli cörek böyle kaliptada deneyeceyim nefis görüntüsü var tadi zaten güzel emeklerine saglik öptüm.

Unknown dedi ki...

kızhatçeee bittim ben bu çöreğe aynı kalıptan var elimde hemen yarın denemeliyim bunu ama haşhaşım yok ve burada bulmam imkansız cevizli tahinli yaparım oda olur değilmi canım benim ellerine sağlık nefis nefissss:)

nurşen dedi ki...

Haşhaşlı çöreğe bayılıyorum bende,sık sık yapıyorum.Ellerine sağlık canım,sunum süper.Afiyet şeker olsun.
Sevgielr

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık kaldıysa bende geliyorum:)

HÜLYA dedi ki...

canııım kaç zamandır uğrayacam uğrayacam sürekli iş çıkıyo , hiç bir sayfaya uğrayamıyorum. gelip hemen kaçıyordum artık şeytanın bacağını kırıp yorum bırakmak istedim. Anladım ki çok özlemişim seni... İyiki döndün canım sensiz brakma bizi bir daha emiii. Hala bekliyorum buralarda bilesin...

Ellerine sağlık canım bu kalıplardan arkadaşımda var annesinin ceyizinden kalma ama öyle güzel kek oluyor ki onlarda bence sakın atma.. hem çörekte nefis olmuş bunda.

ellerine sağlık şekercim afiyet bal şeker olsun

Damak Tadı dedi ki...

Samsun'a geldiğimde ilk işim haşhaşlı çörek almak olurdu..Eski Mecidiye'nin arka tarafında bir yer vardı,oradan alırdım hep..Şimdi bu çörekleride görünce çok canım çekti..Bugünde bana geliyor haşhaş,artık bol bol yaparım bende..)Ellerine sağlık canım benim..Kocaman öpüyorum seni..Sevgiler..

humeyra dedi ki...

Harika görünüyor. Yani yöntem de harika. Biz bunu hep kol böreği şeklinde yeriz. Böyle kalıpta çok hoşuma gitti. Ellerize sağlık.
Böyle güzel tariflerinizden birini de belki etkinliğimize yollarsınız, sayfamı mahrum etmeyin :)

Davetiye:

ETKİNLİĞİMİZE BUYURUN

http://porselendemlik.blogcu.com/
http://gelibolu17.blogspot.com/
tarafından hazırlanmış olan
57.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE
1 NİSAN 2010-15 NİSAN 2010
TARİHLERİ ARASINDA
http://humeyraninyeri.blogspot.com/
YANİ BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER