3 Nisan 2010 Cumartesi

AYRANLI PRATİK POĞAÇA

İşte yine nefiss bir poğaça,inanmazsanız denersiniz:)
MALZEME:
3 su bar un
1 su.bar koyu kıvamlı ayran
50gr. tereyağ
1 adet yumurta(akı içine sarısı üzerine)
2 çay.kaş karbonat
2 tat.kaş limon suyu
1 çay.kaş tuz
1 tat.kaş pul biber (arzuya göre)
1 tat.kaş kekik
200gr.beyaz peynir
100gr.rendelenmiş kaşar peyniri
yarım demet maydanoz
yarım demet dereotu
1 kahve fincanı ayçekirdek içi
ÜZERİNE:
yumurta sarısı
susam
pul biber
YAPILIŞI:
Tereyağ,eritilip ılıtılır..Maydanoz,dereotu temizlenip kıyılır,beyaz peynir ufalanır...
Un yoğurma kabına koyulur,ortası açılıp içine karbonat ilave edilir,limon suyu eklenir(karbonatın acılığını gidermek için)...Tereyağ,ayran,yumurta akı ,tuz,pul biber,kekik,beyaz peynir,kaşar,maydanoz,dereotu,ayçiçek koyup pürüzsüz bir hamur elde edene dek yoğrulur...
Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alınıp,yuvarlanır,tepsiye yerleştirilir...Üzerine yumurta sarısı sürülüp,susam ve kırmızı pul biber serpilir...Önceden ısıtılmış fırında 25-30 dak pişirilir veee ılık ılık afiyetle yenir.....

9 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne güzel içerik böyle.
ay çekirdekleri baharatlar bayıldım haticeciğim.
diyorum işte :) iyiki yakın değiliz :)))))))))))))))
vay halimize ! :)

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş.denemek isterim.sevgiler

aleyna dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık.poğaçalar nefis.alttaki haşhaşlı çörekde öyle.mutlu bir haftasonu dlerim canım

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık ayranlı poğaça hiç denemedim ama eminim çok lezizdir
kocaman öpüyorum...

MUTFAKISTAN dedi ki...

Tadını bılıyorum gercekten nefıs
ellerıne saglık canım
Cok guzel gorunuyor
Sevgıler

Zehra Gürgen dedi ki...

Hatice'cim çok güzel görünüyor ,hiç ayranlı yapmamıştım çok merak ettim tadı valla.Ellerine sağlık canım
sevgielr

Pembe Tatlar dedi ki...

Deniyeceğimden şüphen olmasın canım ellerine sağlık...

Mutlu Pazarlar:)

TATESAL dedi ki...

Hatcem yine süpersin nasıl güzel bir poğaça tarifi bu,ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım izlemedeyim haberin olsun :)