18 Şubat 2013 Pazartesi

FALAFEL(NOHUT KÖFTESİ)

Hepimize güzel bir hafta geçirmeyi diliyor veee sırasını bekleyen nohut köftemi sizlerle paylaşmak istiyorum.....
MALZEME:
1 su bar haşlanmış nohut
1/2 su bar bı-ulgur
1 büyük soğan(ince doğranmış)
1 diş sarımsak
yarım demet ince kıyılmış maydanoz
1 tat kaş ince kıyılmış kişniş(ben kullanmadım)
1 yumurta
2 tat kaş kimyon( 1 tat  kaş kullandım)
1 çay kaş paprika
1 çay kaş kırmızı biber
1 çay kaş karabiber
1 tat kaş susam veya çörek otu
2 çor kaş tahin
2-3 çor kaş galeta unu(kıvam için)
1,5 tat kaş tuz
1/2 paket kabartma tozu
baharatı damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz
sıvıyağ(kızartmak için)
YAPILIŞI:
Bulgura üzerini çok geçmeyecek kadar su koyup,üzeri kapatılır 10 dak dinlendirilir..Nohut,yumurta,sarımsak,soğan,tahin,kabartma tozu , baharatlar robotta çekilir,karışım bir kaba alınarak bulgur ve galeta unu eklenenir 1-2 dak yoğrulur...2 saat buzdolabında vaktiniz varsa 1 saat buzlukta bekletilir arada kontrol edilir katılaştığında hazır demektir...
Tencereye bol sıvıyağ koyup kızdırılır,köfteden büyükçe parçalar koparılır kızgın yağda kızartılır...Kızaran köfteler kağıt havlu üzerine alınarak fazla yağlarından arındırılır :)
Köfteler istenilen sosa bulanarak yenilir (sarımsaklı yoğurtla da yenilebilir)
----------
Tarifi sevgili Pepela'dan not almıştım,artık aramıza dönse :)

2 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımmm:))
bende denemiştim ve çok beğenmiştim kendilerini:)
ellerin dert görmesinn:)

Pasaklı Kraliçe dedi ki...

deneme listesinde olup bir türlü denenemeyenlerden:((