27 Nisan 2010 Salı

İRMİKLİ ETİMEK TATLISI


Çok hafif bir tatlı,denemenizi öneriyorum ve tarifimi ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİNE ev sahipliği yapan DENİZ arkadaşıma gönderiyorum,kolay gelsin diyorum...
MALZEME:
6 su.bar.süt
5 yem.kaş. şeker
5 yem.kaş. irmik
1 paket naturel etimek
1 paket toz krem şanty
1 paket vanilya
hindistan cevizi(meyva kullanılmadığında kullanılır)
mevsim meyvası
KARAMEL SOS İÇİN:
1,5 su.bar. toz şeker
2 su.bar.su
YAPILIŞI:
Süt,irmik ve şeker pişirilip soğumaya bırakılır..Tencereye şekerin 1 bardağı koyulurdevamlı karıştıralarak eritilir(yanmamasına dikkat edilir),eriyen şekerin üzerine 2 bardak su koyulup karıştırılır(ilk başta görüntü tuhaf görünüyor şerbet bozuldu sanmayın,kaynayınca şeker eriyor)
şeker iyice eriyince kalan yarım bar. şekerde eklenerek 5 dak daha kaynatılır,servis kalıbına dizilen etimeklerin üzerine kaynar kaynar dökülür....
Soğuyan irmikli kremaya vanilya ve toz şanty eklenerek mikserle iyice çırpılır ve etimeklerin üzerine dökülür...Üzeri meyva ve sos ile süslenir,meyva kullanılmadığında bolca hindistan cevizi serpilip servis yapılır....

14 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

kızhatce :)) ellerine sağlık nefisssssss

birsence dedi ki...

hatcecimmm sağlık sorunlarımdan dolayı uzun zamandır hiç yemek görmeye tahammülüm olmadığı için gelemedim sitene çok güzel mamalar yapmışsın baktım hepsine pizzaya ve ayva tatlına bittim...ellerine sağlık hatcem öpüyorum seni...

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar göz doldurucu tatlı hazırlamışsın kız hatça..Çok nefis,nefis bir daha nefis olmuş canım..Kaldıysa benim içinde bir kare ye lütfen..Öpüyorum kocmanındn canımmmmmmmm..

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık tablo gibi olmuş bir dilim benim için ye olurmu kocaman öpüyorum...

fuat gencal dedi ki...

Çok güzel ve leziz bir görüntüsü var. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

lezzet sefasi dedi ki...

Cok guzel olmus ellerine saglik Hatice cigimm.

made in funda dedi ki...

HATİCECİĞİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM.NEFİS OLMUŞ.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sen ne yaptında olmaz..
afiyetlerle sevgiler diliyorum haticeciğim.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayy canım bu harika olmuş hımm ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

renklerin valsi ben bu tatlıya bu adı koydum ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık hatice hanımm...
güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim hi tanışmadan böylebir izlenim bıraktımsa sizde ne mutlu bana..
katılımınız için çok teşekkür ediyorum ve zevkle not ediyorum bu nefis tarifi..
yüreğinize sağlık..
sevgilerimle..
deniz,

Unknown dedi ki...

Canım benim kusura bakma anca fırsat buldum blog ödülleri sayfası
na kullanıcı adınla gir.Oradan kendi bloğuna ait solda blog bilgileri var onun hemen altında BANNER yazıyor oraya tıkla çıkan kodu kopyala bloğunda html ekleden oraya yapıştır bu kadar canım kocaman öpüyorum...

MUTFAKISTAN dedi ki...

NASIL GUZEL GORUNUYOR CANIM
TADI SUPER OLMALI ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

hımmm ellerine sağlık çok nefis görünüyor kaldıysa eğer bir dilim almaya geldim