1 Mayıs 2011 Pazar

KOLAY LAZ BÖREĞİ


Doğu Karadenize has ( bu günlerde her yörede yapılır oldu) laz böreği ile geldim ,börek desemde bu enfes bir tatlı...
Şimdilik kolayını seçip, baklavalık yufka ile yaptığım laz böreğini ,yakında kendi açtığım yufka ile yapacağım:) yine de böreğim tam puan aldı :) hemen tarife geçeyim...
MALZEME:
500 gr. baklavalık yufka
tereyağ (aralarına sürmek için)
---------
KREMA:
5 su.bar. süt
2 yumurta sarısı
3 yem.kaş.un
3 yem.kaş. pirinç unu
3 yem.kaş.nişasta
1 su.bar.toz şeker
1 yem.kaş.tereyağ
1 çay.kaş. karabiber ( orjinalinde mutlaka koyuluyor,damak tadınıza göre siz ayarlayın)
1 paket vanilya(arzuya göre)
------------
ŞERBET:
3 su.bar. şeker
3 su.bar.su
çeyrek limon
---------
YAPILIŞI:
Süt ile krema malzemesi çırpma teli ile karıştırılarak pişirilir,ateşten alınınca 1 kaş tereyağ koyup mikserle çırpılır ve soğutulur...
Yufkaların araları eritilmiş tereyağ ile yağlanır ,her katı yağlandığı için az yağ sürülür.3 yufka üst üste koyulur,boyuna dörde bölünür,pişip soğuyan kremadan bir köşesine koyulur ve muska şeklinde sarılır.
Tatlılar tepsiye dizilir üzerine fırça ile tereyağ sürülür,önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirilir..
Şerbet kaynatılıp ılıtılır,pişen tatlılar fırından çıkarıp soğutulur şerbet dökülür..
Tatlı soğuk şerbet ılık olacak,yemeden 2 saat önce şerbetlenmesi yeterli oluyor...
Bir gün önceden de pişirilebilir...

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Balparem akşam akşam bu bana yapılır mı canım çekti bak:)))Ellerine
sağlık kocaman öpüyorum.

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok merek ediyorum tadını en kısa zamanda deniyeceğim ellerine sağlık ablacığım...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik Kolay ama nefis bir börek hazirlamissin ellerine saglik afiyetler olsun .Sana hayirli huzur dolu bir hafta diliyorum sevgiler canim öptüm .

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Haticeciğim harika bir lezzet olmalı krema bu şekilde katımı oluyor? çok farklı olmuş ellerine sağlık sevgiler...

Marifetane hobi dedi ki...

Tüm börek tariflerin gibi bu börekde nefis görünüyor adaşım..ellerine sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm cidden çok pratik olmuş:)
ellerine sağlık:)
ttalı kız dan öpücükelr:)
sen de bu böreği benim yerime ye:)

mimosacafe dedi ki...

elinize sağlık laz böreği gerçekten nefis bişey. sizinki de pratik bir tarif olmuş.

mutfaktaki acemi dedi ki...

ellerinize sağlık. ben hazır yufkayla orijinal tadını vermez diye hep erteledim laz böreğini. demek ki oluyormuş. evde yufkam da varken deneyeyim ben de...

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bu görmüş olduğunuz tatlı varya, harika bişey..........
Gerçi Hatice'nin yaptığı bütün herşey güzel oluyor, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Adımı yazmayı unuttum dimi
Ben Bahtiyar...

dedi ki...

Selamun Aleykum ablacım öncelikle ellerine sağlık vallah çok güzel görünüyor böreğin :)

bir hatim kampanyası başlattık destekleyeceğini bildiğim için haber vermek istedim inşaAllah desteğini bekliyoruz.

Emanet Allah'a inşaAllah.

KİZHATCE dedi ki...

yorumlarınıza çok tşk ediyorum arkadaşlarım..sana da tşk ediyorum bahtiyar cığım,eminim. senin yaptığında enfes olmuştur,hepinize sevgiler...

ıhlamurcum dedi ki...

Diyetim biter bitmez, hemen yapıp yiyeceğim, muhteşem