3 Mayıs 2011 Salı

KIRINTI KURABİYE

Sevimli olduğu kadar nefis bir kurabiye yaptım,nasıl mı yapmışım bir bakalım :

MALZEME:
250 gr. margarin(yumuşak)
1 çay.bar. sıvıyağ
1 çay.bar.pudra şekeri
1 adet yumurta
4 su.bar.un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
------------
SOS:
1 su.bar. taze meyva suyu (ben portakal suyu kullandım)
1,5 tat.kaş. mısır nişastası
2 yem.kaş toz şeker
---------------
YAPILIŞI:
Margarin,sıvıyağ,şeker,yumurta krem kıvamına gelene kadar karıştırılır.Malzemeye un,kabartma tozu ve vanilya eklenerek özlü bir hamur elde edilir.
Hamurun bir kısmı merdane ile açılır,çay bar. ile kesilir,hamurun bir kısmı tırtıl kalıbına koyulur ve kesilen hamurun çevresine sıkılır.
Hamurlar tepsiye dizilir,önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Fırından çıkan kurabiyeler soğuyunca,sos hazırlanır.Meyva suyunun içine şeker,nişasta koyularak pişirilir,ılınınca kurabiyelerin ortasına doldurulur,şekerle süslenir veya sade olarak yenilir...Çocuklar bu kurabiyeyi keyifle tüketiyor :)

10 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

Hatice'm ne kadar güzel kurabiyeler onlar öyle,ellerine sağlık canım benim...Hani biz küçükken eti cinler vardı hoş halada varya :) aynı onlara benzemiş :)hadi kurabiyelerinide al gelde bende çay demliyeyim olurmu :) sevgiyle kal canım selmalar :)

Unknown dedi ki...

Seni kurabiye canavarı seni:))Elle
rine sağlık Balparem enfes olmuşlar
kocaman öpüyorum.

Gezi/yorum... dedi ki...

Kurabiyeler çok lezzetli görünüyor.. Siz paylaştınız bizim oldu teşekkürler :))

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel bir sunum olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

sevil şahin dedi ki...

harika gerçekten ellerine sağlık
sevgiler
yeni adresim http://birdemliksohbet.com

Pembe Tatlar dedi ki...

Ablacığım ellerine sağlık gerçekten çok lezzetli gözüküyorlar hımmmm:)

TATESAL dedi ki...

Kankim yine süper bir lezzet yakalamışsın,ellerine sağlık,ben çayın yanında alayım lütfen....sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ayy canım ablamm sen yaparsın da hiç sevimli olmaz mı o kurabiyeler:)
ellerine sağlık ablacımm:)
tatlı kız çok beğendi bu kurabişleri:)

Unknown dedi ki...

Selam Haticem
kurabiyeler çok şirin olmuş eline sağlık canım daaa adı neden kırıntılı kurabiye kırıntı neresinde onu anlamadım:)?
Yorumunda yazdığın mail konusu hala devam ediyormu? sebebini merak ettim ne yapabileceğimi bilmiyorum eğer senin bir fikrin varsa söyle canım
sevgiler

Marifetane hobi dedi ki...

Adaş yine nefis kurabiyelerin kokusuna geldim..güzel bir sunum ve tarif olmuş..Harikasın bacım ellerine sağlık..