27 Eylül 2011 Salı

PİLELİ BÖREK

Pileli böreği tek yufkadan yapınca içindeki malzeme pişerken çok kızarıyordu,bende malzemeleri korumaya aldım :) tarifi Gülcan'ın ''Çay.Kahve.Bahane'' etkinliğine gidiyor....


Ölçü vermiyorum,ilk yufka serilir,arasına yumurta,sıvıyağ ve sütten oluşan sos sürülür,peynirli maydanozlu iç malzemesi koyulur ...Malzemenin üzerine ikinci yufka serilir(böylece malzemeler koruma altına alınır:),bir kenarından toplamaya başlayarak pileler yapılır..Yufka ikiye bölünerek fırın kabına yerleştirilir (benim kalıbım küçük olduğu için böldüm bütün olarakta yerleştirebilirsiniz) istenilen miktarda yufka kullanarak börek tamamlanır...Kalan sos üzerine dökülür ,dilimlenir ve 1 gece buzdolabında bekletilir,önceden ısıtılmış fırında pişirilir....

10 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

2 kere denemişliğim var haticeciğim,
ozaman blogda yoktu :)
bir elim değerse aklımdan uçmazsa çç
kulağını çınlatarak yapmalı :)
afiyetler olsun canım,
ellerine sağlık..

lezzet sefasi dedi ki...

korumaya alinan ic malzemeler ne guzel gorunuyor..
Ellerine saglik canim

Limon çiçekleri dedi ki...

Nam-ı diğer kırışık börek!Geçenlerde yine yaptım ama bu korumalı durum çok hoşuma gitti.ellerine sağlık.

gelibolu17 dedi ki...

günaydın canım,nasılsın?
böreğin çok güzel olmuş ellerine sağlık,bizim kırma tarifine benziyor,yayınlarkende yazdım,şimdi yayınladım canım,gene bekliyorum,teşekkürler,sevgiler :)

Unknown dedi ki...

beş çayına yada kahvaltıya ne güzel olurdu şimdi.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Balparem uzun zamandır bende yapma
dım aslında çok severim.Neyse uğraş
mama gerek yok hazırını alıp gideyim ellerine sağlık kocaman öpü
yorum.

Nigar SARGIN dedi ki...

Daha önce bende yapmıştım canım harika bir lezzet.Şuan işyerindeyim ve nasıl acıktım.Ekrana yapıştım resmen:))Acayip canım çekti yani.Ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine emeklerine sağlık:))
ablasının tatlı kızı bir iç geçirdi bir dilimde ben yesemm dedii:))

made in funda dedi ki...

kız hatçee.ne güzel bir börek olmuş bu.afiyet bal şeker olsun canım.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, ne kadar istah acici gorunuyior Hatice:)

Selam ve sevgiler...