26 Eylül 2011 Pazartesi

HAŞHAŞLI MARMELATLI KURABİYE

Marmelatlı ve sade kurabiyelerim :)



Ağızda çiğnerken çıtır çıtır tat veren haşhaşı çok seviyorum :)tarifim Gülcan'ın ''Çay,Kahve,Bahane'' etkinliğine gitsin...
-------------------
MALZEME:
1 paket tereyağ veya margarin
1/2 çay.bar. sıvıyağ
4 su.bar.un
1 su.bar.pudra şekeri
2-3 çor.kaş gri haşhaş


marmelat
-------------
YAPILIŞI:
Hamur yoğurma kabına eritip ılıttığımız margarini,sıvıyağı,pudra şekerini koyup çırpalım..Haşhaşı, unu ekleyip karıştıralım ve özlü bir hamur yoğuralım..Hamurdan istenilen büyüklükte parçalar alıp şekil verelim..Ben hamuru ikeye böldüm.. Yarısını hamurdan yuvarlaklar alıp ortasına parmak bastırıp çukurlaştırdım pişince marmelat koydum ,diğer yarısını ise uzun rulo yapıp buzdolabında biraz bekletip dilimledim..
Tepsiye dizilen kurabiyeler önceden ısıtılmış fırında pişirilir (benim bisküvilerim biraz fazla pişti siz daha az pişirin olurmu :)
Çay veya kahvenin yanında çıtır kurabiyeleri hammm yapın :) :)

10 yorum:

made in funda dedi ki...

çok nefis olmuş belli.ellerine sağlık haticeciğim....sıcacık sevgiler....

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım tam benlik bir kurabiye çay yanına atıştırmalık harika olur sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Balparem ellerine sağlık enfes olmuş dün sesini duymak harikaydı öpüyorum kocaman..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

çok güzel görünüyor haşhaş herşeye çok yakışıyor bu güzel kurabiyeleri denemliyim ellerinize sağlık sevgiler

Aycan dedi ki...

Kurabiyeler çok güzellll görünüyorlar.Ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

al bendende o kadar haticem !
ne keyiftir o çıtırtılar bilirim..
hemen bitmeden alıyorum bir tane,
kahvemle sana teşekkürler ediyorum :)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacımm..
tatlı kız beğendi bu kurabiyeleri:))
sevgiler benden..

HÜLYA dedi ki...

kahveyle yada scacık çayla üüüf mis gibi miiiiis...

ellerine sağlık canım

gelibolu17 dedi ki...

canım benim merhaba :) nasılsın?
ellerine yüreğine sağlık güzel tariflerin için çook teşekkürler :) şimdi yayınladım,beklettiğim için özür dilerim,dün akşam döndük ancak fırsatım oldu tariflerinizi yayınlamaya,,,gene bekliyorum,sevgielr,selamlar olsun...öpüyorum :)

http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2011/09/ben-geldimmmyeni-tariflerinizle.html

LeylaK dedi ki...

ıhh bu da çok güzelll çok beğendim. ellerine sağlık Hatice.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..