7 Nisan 2009 Salı

ARNAVUT BÖREĞİ P.D.Ç.S.E.40

Bu tarif beni etkinliğe davet eden missgibi arkadaşıma gidiyor...Davetine teşekkür ediyorum ve kolay gelsin diyorum....Böreğin yapmasını arkadaşım Macide'den öğrendim,tel tel ,kıtır kıtırrrr el açması bir börek,hele kenarları inanılmaz güzel:)eee hadi arkadaşlar mutfağa.....


MALZEME:
4-4,5 su.bar.un
su
tuz
İÇ MALZEMESİ:
1/2 kg.pırasa
2 yem.kaş kaymak(hazır kaymak değil)
2 ye.kaş.yoğurt
1 adet yumurta
ARASINA SÜRMEK İÇİN:
sıvıyağ
YAPILIŞI:
Pırasalar ince ince kıyılır,çok az sıvıyağ ve yarım çay.bar su ile pişirilir.Soğuyunca içine,kaymak,yoğurt,yumurta,tuz koyup karıştırılır...
Unun ortası açılır tuz koyulur yavaş yavaş su verilerek ele yapışmayacak yumuşak bir hamur yapılır,hamur 10 dak dinlendirilir..Dinlenen hamur 13 bezeye bölünür(7 tanesi altına,6 tanesi üzerine),merdane veya oklava ile kahvaltı tabağı bütyüklüğünde açılır,üzerine sıvıyağ sürülür..7 bezeye aynı işlem yapılır,her hamuru üste koydukça elinizle kenarlarındançekiştirerek büyütün....7 beze olunca en üste yağ sürmeyin ve masadayken kenarlarından çekiştirin ve sonra elinize alarak büyütün oklava kullanılmıyor(burayı resimleyemedim çünkü dört adet eli olmadığından:)margarin ile yağlanmış borcama hamuru yerleştirin kenarları tart hamuru gibi kenarlarda kalsın...İç malzesi koyulur..Diğer 6 bezede açılır ve kalıba koyulur,kenarları kıvrılır,üzerine sıvıyağ sürülüp,önceden ısıtılmış fırına verilir....Ben dilimlemeden resimledim üçgen parçalara kesilip servis yapılır...
Umarım anlatabilmişimdir,yapmak anlatmaktan çok kolay inanın:)

15 yorum:

Gunes ile LEZZETLI TATLAR ZAMANI dedi ki...

eline sağlık canım sana bir süprizim var:)

Adsız dedi ki...

DESTEGİN İÇİN SAOL CANIM..ELLERİNE SAĞLIK..YİNE BEKLERİM..TARİFİN YAYINDA..SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

Oyyyyyyy hamarat kardeşim ellerine sağlık harika olmuş afiyetle yiyin kocaman öptüm...

sevinç dedi ki...

merhabalar kı hatçe samsunluymuşsun sevindim. ben de yazları ordayım geniş zamanda tekrer gelicem hoşçakal

birsence dedi ki...

offf offff offffff börek enfes duruyor şekercim yaaaa...ellerine sağlık...süpersin hatcecim.....çayı ocağa koy geliyorum:)))

lezzet sefasi dedi ki...

Cok guzel gorunuyor.icin eispanakda koysak olur herhalde.Ellerinize saglik.

TATESAL dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık,kenarları ne güzel olmuş öyle..Hımmmm...Ama hımmm değil dur ya ben 2 gündür diyete başladım güya az yiyorum ama bu bloglar beni yoldan çıkarıyor....

Unknown dedi ki...

hatice yapımı zahmetli görünüyor.sana gelip yesem olmaz mı?

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIKA RKADAŞIM BENDE ARNAVUT BÖREĞİNİ ÇOK SEVEREK YERİM BİZİM BURALARDA ONU PATLICANLIDA YAPARLAR YADA SADECE PEYNİRLİ DEMEKKİ ÇEŞİT ÇEŞİT OLABİLİYORMUŞ..
VALLA NEYLİ OLURSA OLSUN BEN HAMUR İŞİNİ ÇOK SEVİYORUM...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Börek nefis, ellerine sağlık, denemek isterim. Ödüllerin için de tebrik ederim. Merak etme buralardayım, sıkı takipteyim yani. Yorum yazacak zamanım yoktu... Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım tarifin çok güzel gözüküyor..iyi günler dilerim..

http://yermisinyemezmisin.blogcu.com/

eldivenlerim dedi ki...

çok ama çooook enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım......

hdidem95 dedi ki...

canım sen ne beceriklisin ya maşşallah nazar değmesin vallahi yetişemiyorum hızına:)) nefisssss desem yetermi ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Nefis gözüküyor ellerine saglik yaninda bir çay off harika olurrr :))

sevil dedi ki...

haticecim bir ark davetinde yemiştim çok begenmiştim ellerine saglık harika görünüyor..
sevgiler