30 Haziran 2010 Çarşamba

MISIR UNLU BÖREK

Çıtır çıtır mısır unlu böreğimin tarifini hemen vereyim :) :)
Yiyenler açma börek sanıyor...
MALZEME:
yufka
sıvıyağ
mısır unu
su
1 yumurta sarısı(üzeri için)
İÇ MALZEMESİ:
patatesli
kıymalı
ıspanaklı
peynirli
hangisini isterseniz onu kullanın(patatesi tavsiye ediyorum)
YAPILIŞI:
Ölçü vermiyorum 4 yufkadan mini fırın tepsisi doluyor,gerisi size kalıyor :)
ilk yufka masaya serilir,sıvıyağla yağlanır,bir kaseye su koyulur,elinizle alıp yufkaya serpilir(ben yağla suyu karıştırmıyorum)..mısır unu serpiştirilir,ikinci yufka serilir,yine sıvıyağ,su ve mısır unu işlemi yapılır....
Yufka ikiye katlanır sıvıyağ,su,mısır unu tekrarlanır,geniş kenarına hazırlanan iç bol bol koyulur ve rulo yapılır,5 cm. büyüklüğünde kesilir,tepsiye dizilir,üzerine yumurta sarısı sürülüp mısır unu serepilir,önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirilir...Çıtır çıtır börekleriniz hazır :) :)

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm unlu böreğin mısır unlu versiyonu harika ellerine sağlık.Olsa
da yesem kocaman öpüyorum...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok güzel görünüyor,çekimlerde çok hoş olmuşlar,ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun,sevgilerrrrr....

Canan Demirbağ dedi ki...

Böreklere bayıldım elinize sağlık...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Oyyy
Gözünü sevduğumm :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Haticecim unlu böreğide denemedim ama mısır unlusunu deneyeceğim. Kesin güzel olmuştur. Ellerine sağlık canım.

sevgiler

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık Çok güzel görünüyor. Mutlaka deneyeceğim.

Saygılar.

TATESAL dedi ki...

Hatcem harikasın,çok değişik bir börek olmuş...Biraz unlu kıyır böreğe benzemiş ,ellerine sağlık....

Birsel ve İrem dedi ki...

Mısır unuyla süper bir lezzet olduğu kesin. Ellerine sağlık, afiyet olsun.
Sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Ufff, ne kadar nefis görünüyor Hatçam..Ben bu böreklerden kesin isterim ona göre..Hiç karışmam bak..))Ellerine sağlık canımmmmmmmmmmmmm..Kocaman öperim seni ve o mübarek elleri..)

Adsız dedi ki...

ne hoş bir blog ne hoş bir karşılama. yorum bırakmadan geçmeye gönlüm razı olmadı :)) fahri mutfak elemanı benzetmesi de çok hoş :)) elinize sağlık.kevser.

KİZHATCE dedi ki...

tşkler kevser hanım,her zaman beklerim,çayınızı alıp gelin lütfen:)

lavantalimon dedi ki...

harika görünüyor ben bu böreği denyeceğim:) mısır unu getir bana yaaa ama:))

afiyetler olsun:))
külah tatlısını tarfini ekle :)
çok öpüldünüz hacım:))

humeyra dedi ki...

Çok harika görünüyor. Ellerine sağlık. Yufka almaya mı gitsem acaba :)

Adsız dedi ki...

Sabah sabah canım börek çekti, en yakın zamanda yapacağım. Yüreğinize elinize sağlık.
Sibel

mari carmen www.elhornodemaria.com dedi ki...

Me gusta tus recetas,pero la traducion no me deja copiar las recetas lo intentare un beso

yemek tarifleri dedi ki...

Börekler bir harika olmuş, ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar.

selma dedi ki...

Acemiliğime verin ne yazık ki sarılışını pek anlamadım, daha ayrıntılı açıklayabilir misiniz? yufkalar üstüste koyulup mu sarılıyor?

KİZHATCE dedi ki...

merhaba selma hanım ilk yufkayı acın sıvı yag surun elizle su serpin mısır ununu serpiştirin ,ikinci yufkayı serin yine sıvıyağ su ve mısır ununu ekleyin sonra yufkayı ikiye katlayın yanı yarım ay seklinı verin elinizdeki yufka dört kat oluyor,genis kenarına ic malzemesini koyup sarın..ins aydınlatabilmişimdir.sevgiler