25 Temmuz 2010 Pazar

ŞEFTALİ GÜZELLEMESİ

Bu sıcak günlerde şeftalili, sütlü soğuk bir tatlı iyi gelir diye düşünüyorum :):)...Tarifimi
''SOĞUK BİR ŞEYLER OLSUN'' etkinliğinine ev sahipliği yapan ATÖLYEMİS arkadaşıma gönderiyorum,emeğine sağlık:)
MALZEME:
4 su.bar. süt
2 çor.kaş mısır nişastası
2 çor.kaş. un
1 su.bar.şeker
1 tat.kaş.tereyağ
2 çor.kaş.hindistan cevizi
1 paket vanilya
1 paket krem şanti
------------------
1 kg. şeftali
1 yem.kaş tereyağ
2 yem.kaş toz şeker
1 paket tart jölesi
-------------------
1 paket kare büsküvi(toz haline getirilmiş)
--------------------------
YAPILIŞI:
Şeftaliler soyulur kare şeklinde doğranır, bir tavada ,2 yem.kaş. şeker ve 1 yem.kaş. tereyağ ile karamelize edilerek kare servis kabının içine yayılır,üzerine tart jöle hazırlanıp dökülür,soğumaya bırakılır....
Sütün içine un,nişasta, şeker,1 tat.kaş.tereyağ ,vanilya koyularak pişirilir...Krema ateşten alınıp,ılıtılır ve içine toz krem şanti koyularak mikserle çırpılır....
Şeftalilerin üzerine hindistan cevizi serpilir,kremanın yarısı koyulur,toz haline gelen büsküviler yayılır,kalan krema koyularak ,buzdolabında 3-4 saat dinlendirilir...
Kareler halinde kesilen tatlı,spatula ile alınarak şeftaliler üste gelecek şekilde tabağa yerleştirilerek servis yapılır..
Eee yanında buz gibi meyva suyu ile afiyetle yenir :)

13 yorum:

DATLIM dedi ki...

ellerinize sağlık :))) şeftaliyide çok severim ...bu arada arkadaki hoya sarmaşığı da çok severim :))))

Unknown dedi ki...

Canım hemde ne güzel gider helede benim gibi iş yerinde bunalmışlar için ilaç ilaç:)))Ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

umutluhayat dedi ki...

çok güzel ve değişik olmuş ellerine sağlk haticecim.sevgiler

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz bir görüntüsü var.

Saygılar.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

mis gibi kokan,mum çiçeğinide severim,
şeftalili tatlını da !
:)))

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel gorunuyo
tam seftali zamaniyken yapmak gerekli

Zehra Gürgen dedi ki...

Şeftali güzellemesi çok güzel görünüyor canım.
sıcaklarda serin şeyler olsunda ne olursa olsun valla eriyoruz !!

ellerine sağlık canım
sevgiler

fuat gencal dedi ki...

Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Berat Kandiliniz Mübarek Olsun.

Saygılarımla.

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ablacımm:))kandilin mübarek olsunn:))hayırlı kandiller olsunn:)) hayırlı haftalar dilerim..
şeftalili tatlı nefiss:) ellerin dert görmesinn..:))

HÜLYA dedi ki...

HATİCEM MERHABA TATLIM...ELELRİNE SAĞLIK GÜZELLEMEN ÇOK GÜZEL OLMUŞ :))

CANIMCIM HAFTAYA 1 AĞURTOS 8 AĞUSTOS ARASI GÜRESUN TİREBOLUDA OLACAĞIM. BİR KAÇAMAK YAPIP 6-7 VEYA 8 İNDE SAMSUNA GELMEYİ DÜŞÜNÜYORUM .. SIRF SENİ GÖRMEK İÇİN VALLA. İNŞALLAH BİR AKSİLİK ÇIKMAZDA GELİRİM VE GÖRÜŞÜRÜZ ...

kocaman öptüm seni canım

Unknown dedi ki...

en güzeli soguk birşeyler yemek ve içmek bu soguk günlerde.ellerine saglık.hayırlı kandiller diliyoeum.

birsence dedi ki...

canım benim tatildeydim daha yeni döndüm...yorumunu okudum...evet sitem yaklaşık 1 ay kadar açılmadı googlen vergi borcu yüzündenmiş...ben google üzerindden coma geçiş yapmıştım ben paramı ödedim ama google türkiyeye benim paramın vergisini ödemediği için türkiyede haklı olarak erişimi durdurdu ondan giremek siteme...çok çok öpüyorum seni şekercim...birsoşun seni ham etsin iyi kandiller..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok hoş olmuş,ellerine sağlık, tam mevsiminde bende yapayım.Sevgilerrrrr....