8 Temmuz 2011 Cuma

PATLICAN RULO

Sıcaktanmı,tembeliktenmi bilmiyorum ama ne sayfama giresim nede tarif yayınlayasım geliyor :( :(
ufukmutfakta arkadaşımın sayfasında görüp denediğim bir tarifi paylaşmak istiyorum,emeğine sağlık arkadaşım, tarifin orjinaline http://ufukmutfakta.com da :).....
MALZEME:
2-3 adet patlıcan
2 adet yumurta
bir kase galeta unu
3 adet közlenip kabukları soyulmuş kırmızı biber
2-3 yem.kaş süzme yoğurt
2-3 diş sarımsak
yeterince yeşil soğanın yaprakları
tuz ve kızartmak için sıvıyağ
YAPILIŞI:
Patlıcanları soymadan yıkayalım ,boyuna yarım cm. kalınlığında şeritler halinde keselim.Kesilen patlıcanlar yarım saat tuzlu suda bekletilir,yıkanır ve kurulanır.Yumurtalar çırpılır,patlıcanlar önce yumurtaya sonra galeta ununa (galeta ununa biraz tuz katılır)bulanarak kızgın yağda kızartılır...Kızaran patlıcanlar kağıt havlu üzerine alınarak fazla yağları alınır...
Kırmızı biberler doğranır,süzme yoğurt ve sarımsakla karıştırılarak patlıcanların içine koyularak rulo yapılır..Yeşil soğan yaprakları bir kaç dak. kaynar suda bekletilir,soğuk suyun içine alınır,kurulanıp rulo patlıcanlar bağlanır,afiyetle yenilir....

2 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Haticecim ben ne zamandır not ettim sevgili Ufuğun bu tarifini ama yapamadım.
Çokta lezzetli olduğundan eminim.İnşallah tembelliği bırakıp denerim artık.
Bloglardan uzak kalmaya gelince inan sıcaktan bence hiç kimse internetle barışamıyor.en azından ben blog bile gezemiyorum..sadece serinlik arıyorum..

ellerine sağlık
sevgiler

lavantalimon dedi ki...

Hatçe çok güzel olmuş patlıcanlar :)