17 Ağustos 2009 Pazartesi

SAKIZLI VİŞNE SOSLU ÇİKOLATALI KEK


Bu kekin tarifi sevgili nunu ya ait,inanılmaz aromalı ve nefis bir kek,denemenizi tavsiye ediyorum arkadaşlar,tşkler nunu :)

MALZEME:
3 adet iri yumurta
1 su.bar.toz şeker
1/2 su.bar.sıvıyağ
1 tat.kaş.tereyağ(oda ısısında)
1 su.bar.süt
3 adet ezilip ufalanmış sakız tanesi (ağaç sakızı,ben bulamadığım için bir kaç parça damla sakızını dövüp kullandım)
1/2 su.bar iri rendelenmiş çikolata
1 fiske tuz
1,5 su.bar.vişne
2-2,5 su.bar.un(sıvı miktarlarımız farklı olabiliyor kıvama dikkat edin)
2 yem.kaş kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu...
Her zaman hazırladığımız kekler gibi hazırlanıp 170 derece de fırında pişirilir.
Gelelim sosumuza:
SOS:
1 su.bar.vişne suyu(tazesinden kaynatılmış)
1,5 dolu tat.kaş nişasta
2 yem.kaş şeker
15 adet vişne
1 parça damla sakızı dövülmüş
YAPILIŞI:
Vişneler hariç hepsini kısık ateşte pelte olarak pişirin,en son vişneleri atıp yavaşca öldürmeden karıştırın,soğumaya bırakın,arada karıştırın ki sos peltelenmesin...
Tamamen soğuyunca ılık ve soğuk arasındayken kekinizin üzerine dökün,üstüne de çikolata rendeleyin(ben resimledikten sonra rendeledim unutmuşum:)
nefissss oldu.....

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Eline sağlık arkadasım iştah açıcı bir görüntü olmuş afiyet şeker olsun...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor Hatice'ciğim,ellerine sağlık canım..Nuray'cığında ellerine sağlık..İyi haftalar..



Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm ne fis gözüküyor canım ellerine sağlık mutlu haftalar..

balböcükleri dedi ki...

kızhatçe ablaaa bu kek çok iddialı.ismi bile şiir gibi.ellerine sağlık

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canımcım...harika görünyor eee nunu marka ise tadının süperliğine inanırım...

afiyet şeker olsun canım

made in funda dedi ki...

sevgili haticeciğim artık döndüm.yakında aranızda olurum inşallah..pastan tek kelime ile harikaaaaa.mmmm bayıldım.ellerine sağlık canım benim...

aleyna dedi ki...

arkadaşım lütfen sayfama bir uğra.bir ödülün var

LEMAN dedi ki...

hatce tamek yarışması için oylama falan varsa söyle oylayayım bılgım yok nasıl oldugundan benım kazanmanız için gerekenı yaparız vallahi

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Nasıl güzel bir görüntüdür öyle! Muhteşem:)

Ellerine sağlık Hatice abla..