11 Aralık 2011 Pazar

İÇLİ KÖFTE -2





MALZEME:

1 çay.bar irmik

2 su.bar köftelik bulgur

1 kah.fin un

25o gr.yağsız kıyma(iki kez çekilmiş)

1 yem.kaş salça

1 çay.kaş pul biber

1 çay.kaş.karabiber

tuz

--------------------------

İÇ MALZEMESİ:

250 gr. kıyma (orta yağlı)

1 yem.kaş tereyağ

2 orta boy soğan

1 kah.fin. ince kıyılmış ceviz

tuz

--------------

YAPILIŞI:

Kıyma tencereye koyulur,suyu çekilene dek kavrulur,ince kıyılmış soğan,tereyağ,biber,tuz eklenir soğutulur..Soğuyan iç malzemesine ceviz eklenerek karıştırılır...

Bulgur kaynar su ile ıslatılır ve şişmesi beklenir, suyunu çekmiş olacak...Bulgura salça,irmik,kıyma,un,biberler ve tuz eklenerek yoğurmaya başlanır...Köftenin iyice yoğrulup kıvama gelmesi için arada az ılık su ilave edilir...Malzemeler birbirini tutup kıvama gelince cevizden büyük parçalar alınıp içi oyulur ve hazırlanan iç malzemesi koyularak kapatılır..Kızgın sıvıyağda kızartılır veya tuz eklenmiş kaynar suda haşlanır....Pişen köfteler afiyetle ve sevdiklerimizle yenilir :) :)

7 yorum:

Unknown dedi ki...

bayılırım içli köfteye.. nasılda canım çekti şimdi ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Offf balım ya bayılırım içli köfteye ellerine sağlık öpüyorum kocaman kocaman.

gelibolu17 dedi ki...

hamarat kadınsın vesselam,maşallah,ellerine sağlık canım,pek güzel görünüyor içli köftelerin...sevgiler,selamlar olsun :)

DATLIM dedi ki...

içli köfteye bayılırım ellerine sağlık canım...ben haşlanmışından kaptım gittim :)

made in funda dedi ki...

haticeciğim.ellerine sağlık.süper olmuş maşallah..olsa da yesem şimdi....

TATESAL dedi ki...

İçli köfte deyince akan sular durur,bak şimdi görmeseydim keşke,neyse bu tabağı alıp kaçıyorum....

yöresel örgü ve yemek dedi ki...

ellrine saglık arkaşım içli köfte yapması maharet ister 8 yıl güneydoguda kaldım birtürlü doldurma işini yapamadım sag olsun komşularım yapıyodu çok güzel gözüküyo maharetli arkadaşım