14 Ağustos 2011 Pazar

LEBENİYE ÇORBASI

Tarifini Birsenceden not aldığım bu harika çorbayı denedim, biraz uğraştırıcı olsada sonuç harika oldu.... Çorbamın tarifi ev sahipliğini CAFEMİS ve GELİBOLU17 nin ev sahipliği yaptığı ''RAMAZAN ETKİNLİĞİ-1'' gidiyor,emeğinize sağlık arkadaşlar...
MALZEME:
KÖFTE:
100 gr.yağsız kıyma
2 tem.kaş irmik veya ince bulgur
biraz soğan rendesi
ince doğranmış maydanoz
tuz
kırmızı ve kara biber
TERBİYE:
1 kase yoğurt
1 yem.kaş un (tepeleme)
1 yumurta sarısı
DİĞER MALZEMELER:
1 çay.bar.pirinç (ben buğday koydum)
1 su.bar haşlanmış nohut
nane sıvıyağ kırmızı biber (toz)
YAPILIŞI:
Tencereye su koyup kaynatılır,pirinçler haşlanır.Haşlanmış nohutun kabukları soyulur.Köfte malzemesi karıştırılıp yoğrulur nohut büyüklüğünde köfteler yapılır..Haşlanan pirinçlere nohut eklenir.Yoğurdun içine yumurta sarısı ,un koyup karıştırılır çorbanın suyundan ekleyip ılıtılır..Köfteler sıvıyağda kızartılır..Nane,kırmızı biber sıvıyağda kızdırılır..
Servise yakın çorbaya tuz koyulup karıştırılır,bir taşım kaynatılır..Servis tabağına çorba koyulur,üzerine köfteler en son naneli sıvıyağ koyulup afiyetle yenilir.....


9 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hoşbulduk Haticeciğimm hışbuldumm
kalp kalbe karşı derlermiş ya,
bende senin sayfalarına göz atıyordum..
6 ay olmuş dilek olay :)))

çok sevgiler......

gelibolu17 dedi ki...

canım benim merhaba,nasılsın? çok teşekkür ederim bu güzel tarifin için,şimdi yayınladım,ellerine güzel gönlüne sağlık,gene beklerim arkadaşım,sevgiler,selamlar,hayırlı ramazanlar olsun :)

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık sevgili arkadaşım.
ianaılmaz lezzetli görünüyor.
hayırlı ramazanlar,
lezzetli iftarlar.

Unknown dedi ki...

Canimhayirli ramazanlar diliyorum .Ellerine emeklerine saglik sevgiler öptüm.♥♥♥♥♥

Özgen dedi ki...

merhaba elinie sağlık bu çorbayı ben de çok seviyorum bazen yapıyorum çünkü heran yapılacak bir çorba değil sevgiler..

TATESAL dedi ki...

Hatcem sanada hayırlı ramazanlar yoksun ne zamandır nerelerdesin?
bana uğramışsın çok memnun oldum artık sende hergün sayfanı güncellersin değil mi bizde seni özledik....sevgiler..

Unknown dedi ki...

en sevidigim çorbadır ellerine saglık.

dedi ki...

Ablacım öncelikle ellerine sağlık döktürmüşsün yine çokta severim bu çorbayı :)
Rabbi daha nice ramazanlar nice hatimler nasib etsin bizleri de duana kattığın için Rabbim razı olsun senden inşaAllah.
Bol bereketli hayırlı ramazanlar :)

cafemis dedi ki...

Hayırlı ramazanlar,bol bereketli sofralarınız olsun arkadaşım,ellerinize sağlık,nefis bir çorba olmuş,106.sırada 2 sitemde ve face de 3 yerde yayına giriyor,teşekkür ederim katılımınız için,yine beklerim,sevgilerimle
http://cafemis.com
http://cafemis.blogspot.com