19 Ağustos 2011 Cuma

MUHALLEBİLİ KADAYIF






Aaaahh bu tatlılar :)bu aralar muhallebili tatlılara takıldım :) kadayıfın içinede koydum mmm çok güzel oldu :)tarifim ''RAMAZAN ETKİNLİĞİ-1''i düzenleyen, Cafemis ve Gelibolu17 ye gitsin...





MALZEME:
400 gr. yaş kadayıf


eritilmiş tereyağ ve sıvıyağ karışımı


MUHALLEBİ:


1,5 su.bar.süt


1,5 yem.kaş.mısır nişastası(tepeleme)


5 yem.kaş.şeker


ŞERBET:


3 su.bar.şeker


2,5 su.bar.su


çeyrek dimon dilimi


YAPILIŞI:


Sütün içine malzeme koyulup muhallebi pişirilir ve soğutulur...(damak tadına göre muhallebiye,vanilya,portakal veya limon kabuğu rendeside koyulabilir)..



Kadayıf yağ ile iyice karıştırılır,kadayıftan bir parça alınıp kahve fincanın tabanına ve kenarlarından sarkacak şekilde yerleştirilir,bir tatlı kaş.muhallebi koyulup kenarlarındaki kadayıflar üzerine kapatılır,biraz sıkıştırılıp fırın tepsisine çevrilir...



Şerbet kaynatılır( kaynadıktan sonra 3-4 dak pişirilir)..Önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirilen kadayıflar fırından çıkarılır,ılıtılır ve soğuğa yakın ılık şerbet dökülür....

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Balparemmmm ben geldim nasılda güzel
olmuş ellerine sağlık öpüyorum kocaman kocaman...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis görünüyor hayirli iftarlar afiyet olsun öptüm.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık canım kadayıfım vardı harika olur yaparsam, sevgiler...

TATESAL dedi ki...

Hatcem tatlın süper görünüyor,aldım bir çatal gidiyorum,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bizi bu tatlılar mahvetti zaten nefis görünüyor ellerine sağlık

Gülcan dedi ki...

OHHHHHHHHH ELLERİNİZE SAĞLIK ANNEMLE BUGÜN İŞYERİNDE GİYMEK İÇİN ÇARŞIYA PANTALON ALMAYA GİTTİK. ÇİY KADAYIF ALIP YAPALIM DEDİM. ANNEM YETİŞMEZ DEDİ.SONRA UNUTTUK ZATEN.

bırtutamkekik dedi ki...

offf görüntüye bakk maşallah:)
canım ellerine saağllıkkk:))
ben alıp kaçabilirmiyim bu dilimi müsadenle:)
sevgilerimlee...
bende beklerim tatlım bloğuma:)

http://birtutamkekik.blogspot.com/

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ne guzelde kizarmis boyle ,resmen gel beni ye diyor, ellerinize saglik AFIYET OLSUN size.

cafemis dedi ki...

Canım,tatlın muhteşem olmuş,ellerine sağlık,bugün kapanış yapıyorum,linkimi ekleyip haber verirsen almaya geleceğim,sevgiler
http://cafemis.com