20 Ocak 2009 Salı

GEREBİÇ




MALZEME:
2 yumurta
125 gr.tereyağ(ben margarin kullandım)
1 çay. bar. sıvıyağ
1 çay. bar.yoğurt
1 çay.bar.irmik
3 yem.kaş. pudra şekeri
1 çay. kaş. mahlep
aldığı kadar un(yumuşak bir hamur olucak)
1 paket kabartma tozu
İÇ MALZEMESİ:
1 su.bar. iri çekilmiş ceviz
1 yem.kaş. hindistan cevizi
1 yem.kaş. susam
1yem.kaş. tarçın
1yem.kaş.pudra şekeri
1 çay.kaş.zencefil
YAPILIŞI:
Un hariç tüm malzeme karıştırılır,un azar azar ilave edilir(kabartma tozuda unla birlikte koyulur)yumuşak bir hamur yapılır,ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp,elle açılır,içine birbirine karıştırılmış olan iç malzemesinden koyulur,bohça gibi kapatılır.Hamurlar kalıba koyulur ve kalıbın sapından tutup ters çevrilerek tepsiye dizilir,önceden ısıtılmış fırında pişirilir ve soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilir..(kalıbı sıvıyağla bir kez yağlamak yeterli)
BEN KALIPLARI G.ANTEP'TEN ALMIŞTIM,TARİFİ İSE EMEKLİLİK HOBİLERİ ADLI BLOGTAN ALMIŞTIM,UZUN SÜRE DAYANAN,HOŞ AROMALI BİR KURABİYE..

2 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bu kalıpları bende çok beğeniyorum ama Antepe gitmek lazım :)

Ellerinize sağlık... Bebek örgüleri de çok şirin...

Sevgiler...

KİZHATCE dedi ki...

tşkler ,aysel yine beklerim:)