20 Ocak 2009 Salı

HAMSİLİ PİLAV




YAPILIŞI:
Ölçü vermiyorum kalıbınıza göre yapın diye:)hamsiler temizlenip,kılçıkları alınıp hafif tuzlanıp süzülmeye bırakılır.Pirinç ıslatılır,soğanlar yemeklik doğranıp sıvıyağla kavrulur tereyağ sonra ilave edilir(soğanlar tereyağda çabuk yanmasın diye).Bir kaşık biber salçası ve pirinç ilave edilip kavrulur az su ve tuz koyulup pişirilir(pirinçler diri kalıcak,hamsilerle birlikte de pişecekleri için)kuru üzüm,karabiber,maydanoz ve dereotu koyulup karıştırılır,kalıp sıvıyağla yağlanır ve hamsiler dizilir,içine pilav yayılır ,üzerine hamsiler dizilir(teflon kullanırsanız çevirmek kolay olur).Pilavın bir yanı pişirilir kızarınca,diğer tarafı kapakla çevrilir ve kızartılır...
İŞTE NEFİSSS HAMSİLİ PİLAVINIZ HAZIRRR:)

8 yorum:

made in funda dedi ki...

eline sağlık.süper olmuş..

karamel mutfak dedi ki...

arkadaşım ellerine salık hamsilipilav hiç yapmadım ve hiç yemedimde tepsiye döşeyip iç pilavınıda koyup kapattıktan sonra pişirirken yag ve su koyyormusun .su yoksa pirinçler diri veya sert kalmıyormu.

Ferhanca dedi ki...

YYAAA BEN DE İSTERİM:))
ÇOK GÜZEL KIZIM BU NE SABIR BRAVO VAALLAA

AFİYETLER OLSUN ÇOK SEVGİLER..

KİZHATCE dedi ki...

tşkler defne:)

KİZHATCE dedi ki...

sanada yaparım ferhancığım:)

KİZHATCE dedi ki...

karamelim,pilavı önceden yağlı pişirdiğin için yağa gerek yok,z.yağlı sarma içinden biraz daha fazla pişicek pirinçler diri kalmalı ki hamsiler kızarırken ,hamsinin saldığı su ile pirinçlerde pişiyo,umarım aydınlattım seni,sevgiler..

hdidem95 dedi ki...

canım merhaba ne güzel olmuş hamsili pilav ellerine sağlık buara arkadaş listemdesin hayatım sevgiler

Asiye VURAN dedi ki...

elinize sağlık güzel olmuş bende yapıyorum başka tariflerle bende beklerim bloğuma sevgiler