21 Ocak 2011 Cuma

RUS SALATASI

Patates,havuç,bezelye haşlanır,soğutulur ,patates ve havucun kabukları soyulur ve minik kareler halinde doğranır....Salatalık turşusu da minik minik doğranır ve tüm malzeme bir araya getirilir,mayonez ,tuz ve hardal ilave edilirek iyice karıştırılır...
Hazırlanan salata servis tabağına alınır,mayonezle düzeltilir,servis yapılır...
Ölçü vermiyorum ama yapmak isteyenlere ev mayonezi ölçüsü veriyorum....
-----------------------------------
Bu ölçü-- 4-5 patates-2 havuç -yarım bar.bezelye için..
----------
MAYONEZ:
2 yumurta sarısı
1,5 su.bar. sıvıyağ
1-2 limon suyu
1 çay.kaş hardal
YAPILIŞI:
Porselen veya cam bir kaseye yumurta sarısı koyulur,sıvıyağ damla damla koyulur,mikserin düşük ayarında çırpılır,arada limon suyu damlatılır...Sıvıyağ ve limon bitince hardal eklenip karıştırılır ve salataya eklenir.....

14 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

Hatce Ablam ellerine emeklerine sağlık:)
rus salatasını çocukluğumdan beri çok severim:))

lezzet sarayı dedi ki...

salata harika ama mayonezi kendim yapabilirmiyim bilmiyorum.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Haticeciğim eline sağlık klasik ama çok sevilen bir salata sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Rus salatasıyla üniversite eğitimi için İstanbul'a geldiğimde tanıştım ve o günden beri çok severim. Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Evde mayonez yapmayı hiç denemedim, belki bir gün:))
Güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım ellerine sağlık diyorum tek kelimeyle.şahane görünüyor.
sevgilerimle

humeyra dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bezelyeyi bile haşlamışsınız. Bezelyeyi kolay olsun diye ben konserve alıyordum. Ama böyle yapmak lazım aslında, alıp pişirmek. Konserve iyi birşey değil.

Sevil Şahin dedi ki...

haticeceim uzun zaman oldu .yemedim bak şimdi canım çekti hımm çok nefis olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun

Banu dedi ki...

Canım hayırlı cumlar:) Salata nefis olmuş blogunuzuda gezdim nefis tatlarla dolu ellerine sağlık. Şambali tatlısınıda arşivime aldım rengine bittim. Banada beklerim beni izlemeye alırsanız çok memnun olurum:)) Sevgilerimle...

Özgen dedi ki...

Ellerine saağlık canım mayonez tarifini vermen çok iyi olmuş sevgiler...

Limon çiçekleri dedi ki...

Hatceciğim,adını sevmediğim,ama kendini pek sevdiğim salata enfes görünüyor.Ellerine sağlık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrine sağlık....

made in funda dedi ki...

ELİNE SAĞLIK CANIM.ÇOK SEVERİM BENDE.

Cafe Pepela dedi ki...

Çok leziz görünüyor ellerinize sağlık Hatice abla.
Rus salatasını çok seviyorum:)
Eşim de bayılır.Aklımıza geldikçe yapıyorum..
Kalbi sevgi ve selamlarımla

dogada.blogspot.ru dedi ki...

kilo yapmasada doya doya yesek herkesin sevdiği bir salata ellerine sağlık canım sevgiler