31 Ocak 2011 Pazartesi

TELLİ BABA TATLISI

Bir çok arkadaşımın yaptığı ve benim de merak edip denediğim telli baba tatlının tarifiyle geldim :)
MALZEME:
125 gr.margarin
1 çay.bar.sıvıyağ
1 su.bar.yoğurt
1 kah.fin. sirke
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
alabildiğince un
----------------
İÇ MALZEMESİ:
250 gr.tel kadayıf
1 subar.ceviz içi
2 çor.kaş.toz şeker
1 çay.kaş tarçın(arzuya göre)
----------------
ŞERBET İÇİN:
2 subar.su
3 su.bar.toz şeker
yarım limon suyu
----------------
YAPILIŞI:
Margarini eritip soğutun ve derin bir kaba alın,içine sıvıyağ,yoğurt,sirke,yumurta,kabartma tozu ve un ilave edin.Elinize yapışmayacak bir hamur elde edene dek yoğurun.Hazırladığınız hamurun üzerine nemli bir bez örterek 20 dak.dinlendirin.
Diğer taraftan içi için,kadayıfı elinizle didikleyin,toz şeker,tarçın ve cevizi koyarak karıştırın..Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparın,çay tabağı büyüklüğünde açın içine bir miktar iç malzemesinden koyun,elinizle kapatıp yuvarlak şeklini verin...Tüm hamur ve iç harç bitene kadar işleme devam edin.Tatlıları yağlanmış tepsiye dizin ve üzerine elinizle bastırıp fındık koyun...
Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişirin.Şerbeti hazırlayın,toz şeker ve suyu 20 dak kaynatın,ocaktan alıp limonu ilave edin..
Pişen tatlılar ılınınca ılık şerbeti üzerinde gezdirin ve sevdiklerinizle birlikte hammm yapın :) :)
-----------------------
Tarif yine SOFRA ÖZEL TATLILAR kitabından....

14 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

CANIM ABLAMM ELLERİNE SAĞLIK OLSUN:)
PEK GÜZEL OLMUŞLAR BU TATLILAR:)YEMEDE YANINDA YAT:)
BAL ŞEKER ŞİFA OLSUN SİZLERE:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Haticeceğim ilk defa gördüm bu tatlıyı nefiste görünüyor tarifi not ediyorum ellerine sağlık sevgiler

lezzet sarayı dedi ki...

nefis bir tatlı olmuş.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

çok duyum bu tatlıyı hatta not almıştım.ama bir türlü fırsat olmadı.ama en kısa zamanda deneyecegim.ellerine saglık.

TATESAL dedi ki...

Hatcem harikasın yine,çok değişik ve süper bir tatlı olmuş,hemen aldım tarifi....sevgiler...

TATESAL dedi ki...

Hatcem ya aklıma takıldı;içine koyduğun kadayıf tatlı kızarırken pişiyor değil mi? yani ayrıca kavurmaya gerek yok mU?

lavantalimon dedi ki...

ellerine sağlık yine değişik bir tarif gelmiş :))

tatlıhayat dedi ki...

Bende ilk defa gördüm böyle bir tatlı ama şahane görünüyor....Ellerinize sağlık.Sevgiyle.....

Unknown dedi ki...

Canım Haticem ellerine sağlık nasıl
da güzel olmuş.Bak her yaptığından
benim için yiyorsun anlaştık değilmi:))Kocaman kocaman öpüyorum.

emine dedi ki...

Tam bir misafire ikramlik tatli. Ellerine saglik!

Unknown dedi ki...

HMMÇOK SEVİYORUM ŞERBETLİ TATLILARI NEFİS OLMUŞ ELLERİ DERT GÖRMESİN.
SEVGİLERİMLE..

Cafe Pepela dedi ki...

Şimdiye dek gördüğüm en güzel telli babalardan biri bu! :))
Ben de yaparım,çok severim tadını.
Eşimin,sürpriz tatlısı:)
Ellerine,gönlüne sağlık ablacığım.
Kalbi selamlarımla

Damak Tadı dedi ki...

Bu ne canım??Fotoğraflar tatlı severleri çıldırtacak türden adeta..))Afiyet şeker bal olsun canımm..))

Unknown dedi ki...

bayılırım ben bu tatlıya çok nefis olur. ama üzerinede kadayıf yapıştırıldığı için telli baba adını aldığını duymuştum siz üzerine kadayıf koymamışsınız.
ama gerçekten çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.