25 Şubat 2011 Cuma

SİMİT BÖREĞİ


Simit böreğimin tarifi KAHVALTIM etkinliğine ev sahipliği yapan Hümeyra arkadaşıma gidiyor,emeğine sağlık ,kolay gelsin arkadaşım......


MALZEME:
milföy hamuru(iglo kullandım,müthiş kabarıyor)
yumurta sarısı (üzeri için
---------
istenilen iç malzemesi(ben patatesli ve ıspanaklı yaptım)
--------------
pırasa ve un( süslemek için)
-----------
üzerine susam veya çörek otu(ben unuttum siz unutmayın:)
YAPILIŞI:
Milföy hamurları(tek hamur)hafif unlanarak enine ve boyuna inceltilir..Uzun kısmına iç malzemesi koyularak rulo yapılarak sarılır..Milföylerin açık ucları birleştirilerek simit şekli verilir,tepsiye dizilir..
Hamurların kenarlarına bıçakla kesikler atılır,yumurta sarısı sürülür,susam serpilerek önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirilir...
20.lik paketten bir tane bile kalmadı :) :)
----------
1 pırasa 10 cm.boyunda kesilir ince ince doğranıp unlanır,bol yağda kızartılır..
Pişen böreklerimizin ortasına pırasalar koyulup sıcak sıcak servis yapılır...
---------------------
Ortadaki böreği 4 hamuru birleştirerek yaptım,küçükleri ise tek hamurdan yaptım..

20 yorum:

aleyna dedi ki...

canım ellerine sağlık.şekil çok güzel.en kalbi sevgilerimle.samsuna selamlar.çok sevdiğim bir şehirdir.bana bizim buranın daha büyük hali gibi gelir hep

mutfagabuyrun dedi ki...

börek harika olmuş arkadaşım.sunumda başka bir güzel.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

nefis görünüyor arkadaşım ellerine sağlık iglo geçekten harika kabarıyor

Unknown dedi ki...

Balparem hayırlı cumalar sen çok ya
şa emi enfes olmuş börekler hani ba
na:))Kocaman öpüyorum bal yanaklar
dan...

Damak Tadı dedi ki...

Bu nasıl bir börektir böyle canım..Zevkten dört köşe oldum adeta..))Ellerine sağlık canım benim..))Dua et kuzenim için canım..



Sevgiler..

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

ellerine sağlık muhteşem birşey bu sevgiler dostçakal canım

xcelis dedi ki...

Görüntü enfes görünüyor eminim tadıda öledir Ellerinize Sağlık Hayırlı cumalar
İyi haftasonları.

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş canım böreğin. ellerine sağlık

DAMLA dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis sıcak sıcak yiyeceksin....

Unknown dedi ki...

ÇOK LEZİZ GÖRÜNOYOR BUNLAR HATİCEM SUNUMLARI ŞIK OLMUŞ ÇOK...
EMEĞİNE SAĞLIK CANIM...
SEVGİLER..

TuruncuTatlar dedi ki...

çok değişik bir börek olmuş canım ellerine sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

cok guzel gorunuyor.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlıkkk nefis görünüyor börekler:))
iglo milföy şahane gerçekten:))
tatlı kız bayıldıı:))
öpücükler, sevgiler benden..

Unknown dedi ki...

selam Haticem
ben bu böreklere bittim bittim yarın yapmazsam çatlarım kahvaltıyı arkadaşlarla hurma bahcesinde yapıcaz inşaallah oraya yapıp götüreyim de tepkileri sana yazarım bir aksilik olmazsa nefisssss:)
sevgiyle kal canımcığım

Birsel ve İrem dedi ki...

Süper olmuş, ellerine sağlık. Ben de deneyeceğim, inşallah.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Haticem bugün olmadı ama mutlaka yapıcam belki yarın belki yarından da yakın:)))
Hurma bahcesi bir arkadaşımızın ve sık sık gidiyoruz keyifli oluyor
kardeşinin umresi mübarek olsun
ben dükkanda duramıyorum çünki burada hanımlara yasak ama gelirlerse eşim ve oğlum alışveriş konularında yardımcı olurlar aldanmasınlar diye (fırsatcılara)
tabi kendileri bilir canımcığım
yorumunu yayınlamadım merak etme:)
sevgiler

TATESAL dedi ki...

Çok değişik bir tarif,sunumu da çok şık teşekkürler canım,ellerine sağlık...

humeyra dedi ki...

Tarif için çok teşekkürler. Ellerine sağlık. Tarifin yayında. Bu arada yukarıdaki kurabiyenin şekli de kurabiyede son nokta olmuş artık, çok farklı ve güzel.

Mimosa Café dedi ki...

Deryada gördüm bayıldım bu versiyonu da nefis olmuş. Ellerinize sağlık. Sevgiler.