9 Şubat 2009 Pazartesi

NOKUL




MALZEME:(İKİ TEPSİ İÇİN)
1,5 su.bar.süt
1 çay.bar.sıvıyağ
1 çay.bar.toz şeker
1/2 limon suyu
125 gr.margarin
1 su.bar.su
1 çay.bar.yoğurt
1 adet yumurta
1/2 paket toz maya(istant olabilir)
bir kaç kaş.süt kaymağı(çok güzel oluyo da:)
1 kah.fin.sirke
aldığı kadar un(yumuşak bir hamur olucak)
üzerine sürmek için yumurta sarısı
ARA MALZEMESİ:
sıvıyağ,toz şeker
İÇ MALZEMESİ:
fındık,ceviz,kuru üzüm karması
YAPILIŞI:
Unun ortası açılıp malzeler koyulup,hamur yoğrulur.Hamur bezelere ayrılır,oklava ile açılan yufkaların içine önce fırça ile sıvıyağ sürülür,şeker ve iç malzemesi yayılır.Yufkanın bir ucundan tutarak rulo yapılır,rulo bükülerek istenilen büyüklükte verev kesilir,üzerine yumurta sarısı sürülüp bekletmeden önceden ısıtılmış fırında pişirilir.(nokulları hemen fırına sürmenin nedeni fazla kabarmaması için)
GEÇMİŞ BAFRA YA DAYANAN NOKUL, BAYRAMLARDA HER EVDE
YAPILIRDI,ŞİMDİLERDE SAMSUN DA NERDEYSE HER PASTAHANEDE SATILIYO AMA KIZMASINLAR BANA EVDE YAPILAN Bİ BAŞKA OLUYO:)

10 yorum:

mutfaktelaşı dedi ki...

nar gibi de kızartmışsın ellerine sağlık, gece gece canım börek çektiii.


Etkinliğime buyurun
Gönderen :AYŞE (mutfaktelaşı)
36. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
09 SUBAT 2009 - 23 SUBAT2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://mutfaktelasi.blogspot.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 36.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

atesböcegi dedi ki...

Ayy... bu ne yarabbiiiim? Cok ama cok enfes görünüyor. Canim cekti gece gece. ilk önce kiymali sandim agzimin sulari akti tarifi okuyunca tatli oldugunu ögrendim hepten koptum. Ellerine saglik canim.
Ayriyeten mim cevabin icin tesekkürler :)
Sevgiler Ümmühan

Damak Tadı dedi ki...

Ben çok severim Nokul'u canım..Samsun'a geldiğim zamanlar sık sık yerdim..))Fakat evde yapıldığını bilmiyordum..Bende en kısa zamanda denemek istiyorum..Biz kalabalık olmadığımızdan ancak misafirlerimiz olduğu zaman yapabilirim..Gerçi hiçde kaldığımız yok..))Allah eksikliğini vermesin..Amin!!

Harikasın Hatice'm..Öpüyorum o pembe beyaz yanaklarından..))


Sevgilerle..

hdidem95 dedi ki...

hatcem beğenirim nokulu ama denedinmi de hayır denemedim ama okadar güzel görünüyorki inşallah fırsat bulduğumda deneyeceğim ellerine sağlık öptüm sevgiler

made in funda dedi ki...

ben de programda görmüştüm.eline sağlık canım.harikasın.

Unknown dedi ki...

Canım harikasın ellerine sağlık enfes bir lezzet tabağı aldım sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kız Hatçe, nokulu görür görmez bu kız Bafra'lı mı yoksa dedim yorum yazmak için sayfayı kaydırırken, Bafra notunu gördüm....Tam notu verdim sana.

Canım hemşeri sayılırız, ben de Bafra'da yaşıyorum.Sayfan çok güzel, emeğine yüreğine sağlık, görüşebilmek ümidi ile, sevgiler.

www.hulyalihayat.blogcu.com

Anneminikramlari dedi ki...

Merhabalar, harika olmus ellerinize saglik , margarin yumusakmi olucak:)..

Adsız dedi ki...

sayfanızı yeni keşfettim harika tarifler var ellerinize sağlık.nokul beni benden aldı.denemek istiyorum ama tarifte hem limon suyu hem sirke var.yanlışlık yok değilmi?şimdiden ilginize teşekkürler...Ayten

KİZHATCE dedi ki...

merhaba Ayten hanım:) güzel sözlerinize tşkler,paylaşım için buradayım:) evet tarifta hem limon hem sirke var kıtır olması için ama tadını sevmiyorsanız birini kullanın,sevgiler...